czwartek, 17 sierpnia 2017

Szybkie "lodołamacze", czyli pomysły na nowy rok szkolny - part 2 :-)

Dzisiaj kolejny, bardzo szybki i prosty pomysł do zrealizowania po wakacjach w nowych grupach i nie tylko :-) 
Tak jak ćwiczenie opisane w poprzednim poście (http://smallthingswithgreatheart.blogspot.com/2017/08/szybkie-lodoamacze-czyli-pomysy-na.html) nie wymaga ono dużo pracy i przygotowania, a jest fajnym sposobem na zachęcenie uczniów do rozgadania po wakacjach i pozwala lepiej się poznać. Oczywiście ćwiczenie to może być także realizowane w grupie osób, które już się znają - w końcu fajnie dowiedzieć się czegoś nowego o sobie. Zabawa, którą chcę Wam dzisiaj przedstawić nazywa się Which do you like better? lub What do you prefer? 

Jak zrealizować ćwiczenie? Tak naprawdę zależy to od ilości uczniów w grupie i tego jaka forma odpowiada nam najbardziej. Poniżej przedstawiam kilka moich pomysłów:
1. Pytania wycinamy i wkładamy do woreczka. Uczniowie kolejno je losują i odpowiadają na nie forum klasy. Jeśli jest to zaawansowana grupa, uczniowie mogą uzasadnić swój wybór. 
2. Czytamy pytania na forum klasy, a uczniowie odpowiadają na nie w formie głosowania - widzimy wtedy jak dużo osób lubi to samo - ten typ zrealizowania ćwiczenia sprawdza się zwłaszcza u młodszych i mniej zaawansowanych uczniów. Podnoszenie łapek w górę i sprawdzanie, czy koledzy/koleżanki z grupy lubią to samo, to dla nich duża frajda. 
3. Siadamy w kółku. Pierwsza osoba czyta pytanie z karteczki i odpowiada na nie, podaje pytanie kolejnej osobie, która również na nie odpowiada, do tego momentu aż karteczka z pytaniem dojdzie do wszystkich osób - ten sposób fajnie wypada w mniejszych grupach.  
4. Przygotowujemy kilka zestawów z pytaniami - po jednym na ławce. Uczniowie pracują w parach lub w małych grupach, a następnie na forum opowiadają o tym, czego się dowiedzieli, co ich zaskoczyło, itp. - ćwiczenie to szczególnie sprawdzi się w bardziej zaawansowanych i rozgadanych grupach. 
5. Zestaw pytań kładziemy na ławce, uczniowie rozmawiają między sobą i kładą karteczki po dwóch stronach; po jednej - cechy wspólne, a po drugiej - to, czym się różnimy. Następnie opowiadają o tym na forum klasy. 
6. Pytania drukujemy w formie ulotki z wydzieranymi pytaniami. Uczniowie podchodzą do tablicy i wydzierają pytanie, na które następnie mogą odpowiedzieć (przykład takiego ćwiczenia do pobrania poniżej).  
Oczywiście sposobów i pomysłów na to ćwiczenie może być naprawdę wiele, wszystko zależy od nas samych! W pliku do pobrania znajduje się wiele pytań, które można wykorzystać dla różnych grup wiekowych. Jeśli chcecie wykorzystać to u młodszych uczniów i niektóre pytania wydają się zbyt trudne, po prostu ich nie wprowadzajcie :) 


WSZYSTKIE MATERIAŁY DO POBRANIA TUTAJ 

DOWNLOAD HERE -->> 


Więcej pomysłów na wrześniowe zajęcia już w kolejnych postach. Stay tuned! :)) 
Jak Wam się podobają te dzisiejsze? 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz